تکنيکهاي برقراري ارتباط با جنس مخالف
نوشته شده توسط : admin

1- توقع خود را پايين بياوريد. اين کار مي تواند جالب و سرگرم کننده باشد به شرطي که شما همه چيز را بيش از اندازه جدي نگيريد. بيشتر اوقات ممکن است شما براي مدت زمان کوتاهي با اشخاصي ارتباط برقرار کنيد اما پس از چندي ديگر هيچ وقت آنها را مجدداً ملاقات نکنيد. اگر هر دفعه اي که با شخصي ارتباط برقرار مي کنيد، انتظار داشته باشيد نهايتاً با او ازدواج کنيد، در زندگي خود قطعاً به بن بست مي رسيد و دچار افسردگي خواهيد شد.

2- خود را دست يافتني نشان دهيد. راحت باشيد و لبخند بزنيد. با حرکات بدن و ژست هايي که مي گيرد به طرف مقابل نشان دهيد که فرد جالب و خوش مشربي هستيد و از اعتماد به نفس بالايي نيز برخوردار مي باشيد. هيچ چيزي براي عصباني کردن شما وجود ندارد.

3- مفهوم حرکات بدني فرد مقابل را دريابيد. آيا طرف مقابل خودش را دست يافتني نشان مي دهد؟ آيا احساس مي کنيد که به شما علاقه دارد؟ به مجرد اينکه شما فردي را مي بينيد که قصد برقراري ارتباط با او را داريد، بايد کوچکترين حرکات بدني او را مد نظر قرار دهيد. زمان برقراري ارتباط به راحتي از روي ژست هايي که فرد به خود مي گيرد مي توانيد تشخيص دهيد که قصد برقراري ارتباط با شما را دارد يا خير. همه ما به طور ذاتي اين قابليت را داريم که مفهوم حرکات بدني را درک کنيم، البته در عين حال اين احتمال هم وجود دارد که اشتباه کنيم، پس دقت کنيد و عجله به خرج ندهيد. اگر حرکتي را مشاهده کرديد که نشان مي داد طرف مقابل به شما علاقمند است، دنبال حرکت ديگري باشيد که اين حدس را به يقين تبديل کند.

4- ارتباط چشمي برقرار کنيد؛ اما نه براي مدت زماني بيش از يکي دو ثانيه. به کسي خيره نشويد. فقط يک نگاه لحظه اي کنيد تا شخص متوجه شود که با چشم هايتان به او لبخند مي زنيد و سپس به آرامي نگاه خود را از او دور کنيد. اگر مجدداً نگاه کرديد و متوجه شديد که او نيز به چشم هاي شما نگاه مي کند، مي توانيد نتيجه بگيريد که او هم به شما علاقمند است.

5- سر صحبت را باز کنيد. اگر به درستي او را نمي شناسيد، مي توانيد مکالمه کوچکي را آغاز کنيد. بد نيست از جمله هاي پرسشي ساده شروع کنيد: "امروز روز خوبي است، نه؟" مهم نيست چه مي گوييد، به هر حال شما که به دنبال جواب درست براي سوال خود نيستيد، فقط مي خواهيد عکس العمل طرف مقابل را ارزيابي کنيد، اگر پاسخ مثبتي به سوال شما داد، مي توانيد گفتگو را ادامه دهيد. اگر با روي خوش به سوال شما پاسخ نداد، مي توانيد نتيجه گيري کنيد که او تمايلي به برقراري ارتباط با شما ندارد. از نکات مهمي که بايد به ياد داشته باشيد اين است که در مورد مسائل خصوصي و شخصي سوال نپرسيد. در مورد محيطي که در آن هستيد، فيلمي که ديشب از تلويزيون پخش شده و چيزهايي از اين قبيل حرف بزنيد، اما بيش از اندازه از خودتان تعريف نکنيد و از طرف مقابل نيز سوالات شخصي نپرسيد.

6- به تدريج اطلاعات شخصي را به صورت دوجانبه رد و بدل کنيد. زمانيکه گفتگوي ابتدايي شما با موفقيت پيش رفت، مي توانيد اطلاعات خصوصي کوچکي را در مورد خودتان دريافت و ارسال نماييد. به عنوان مثال شغل شما چيست؟ و همچنين مي توانيد خودتان را معرفي کنيد تا به اين ترتيب نام شخص مقابل را نيز پرسيده باشيد. به همين منوال پيش برويد و هر اطلاعات شخصي که طرف مقابل در اختيار شما قرار داد شما نيز همان اطلاعات را در مورد خود به او بدهيد، همچنين مي توانيد اطلاعات بيشتري نيز در اختيار او قرار دهيد. به عنوان مثال اگر با خانمي ارتباط برقرار کرديد و او به شما گفت که در کلاس هاي تابستاني شرکت مي کند، شما هم مي توانيد به او بگوييد که در کلاس هاي مشابه شرکت مي کنيد و بعد هم در اين مورد که چه کلاسي را برداشته ايد و چه کلاسي سرگرم کننده تر است با هم صحبت کنيد. با استفاده از اين روش صميميت ميان شما با گذشت زمان بيشتر مي شود. در هر صورت کاملاً طبيعي است که شما دوست نداريد اطلاعات شخصي زيادي را در اختيار او قرار دهيد و ممکن است که او هم يک چنين حسي را نسبت به شما داشته باشد.

7- به او توجه کامل داشته باشيد؛ اگر لطيفه اي تعريف کرد، لبخند بزنيد، به داستان ها و خاطراتي که تعريف مي کند، گوش دهيد و اجازه ندهيد وقايعي که در اطراف شما در حال وقوع مي باشند، حواس شما را پرت کنند. به هر حال بيش از اينکه خودتان را فرد جذابي جلوه دهيد، بايد نشان دهيد که جذب طرف مقابل شده ايد و مي بايست کاري کنيد که گفتگو به پايان نرسد. در برقراري يک ارتباط موفق، شنونده خوب بودن، خيلي مهم تر از گوينده خوب بودن است.

8- از ژست هاي فيزيکي براي نمايش نيات خود استفاده کنيد. اگر همه چيز به خوبي پيش رفت بايد به واسطه حرکات بدني به او نشان دهيد که قصد برقراري ارتباط عاطفي را داريد. به عنوان مثال اگر در حال رد شدن از خيابان هستيد او را همراهي کنيد و يا زمانيکه مي خواهيد جهت حرکت را به آنها نشان دهيد، به آرامي آنها را به سمت مسير دلخواه هدايت کنيد. اين کار مي تواند به شما اجازه دهد تا وارد حريم خصوصي شخص مورد نظر بشويد. البته به طور کلي خانم ها هيچ گاه زودتر از آقايون موارد ذکر شده را انجام نمي دهند و برخي از خانم ها هم اگر مردي سريعاً وارد حريم خصوصي آنها شود، احساس خوبي پيدا نمي کنند. به هر حال تحت هر شرايطي بايد جانب احتياط را رعايت کنيد و اگر تصور کرديد که شخص احساس راحتي نمي کند، اين کار را متوقف نماييد.

9- اتمام کار. در اکثر موارد انجام چنين کاري هيچ گونه لطمه و ضرري را در بر نخواهد داشت. ممکن است گاهي اوقات ديگر هيچ گاه تمايلي به ملاقات مجدد فرد نداشته باشيد و مواقعي هم پيش مي آيند که علاقه بسيار زيادي به طرف پيدا مي کنيد و حتي کارتان تا ازدواج هم پيش مي رود. به هر حال لازم نيست از همين حالا نگران مشکلات عروسي باشيد! جسارت داشته باشيد و اگر مي خواهيد فرد را دوباره ملاقات کنيد، او را در جريان قرار دهيد. مي توانيد تلفن رد و بدل کنيد و اگر تمايل داشتيد قرار ملاقات بعدي را نيز تنظيم کنيد. اگر احساس کرديد که طرف مقابل تمايلي به انجام اين کار ندارد، بيش از اندازه پافشاري نکنيد. هميشه يک خانم و يا آقاي ديگر وجود دارد که خواستار برقراري ارتباط با شما باشد.

نکات مهم

چيزي که مي گوييد مهم نيست، اما هر چه که مي گوييد، سعي کنيد افکار مثبت را دنبال کنيد. منفي گرا، خودخواه، و متکبر نباشيد؛ خيلي دوستانه برخورد کنيد.
از همان برخورد اول بيش از اندازه رمانتيک نشويد، فقط مکالمه کنيد. اين کار فشار زيادي را از هر دوي شما بر مي دارد.
اگر کسي تمايل به برقراري ارتباط با شما را نداشت، او را تحت فشار قرار ندهيد. اگر علاقه نداشت، اجباري نيست، بهتر است دنبال شخص ديگري بگرديد.
شوخي کنيد. شوخ طبعي نشان مي دهد که شما فرد سرگرم کننده و جذابي هستيد. از تعريف کردن جوک هايي که به هر نحوي امکان دارد با روحيات فرد مقابل سازگار نباشد پرهيز کنيد. (به عنوان مثال اگر فرد مقابل بلوند است، از گفتن جوکي که در مورد افراد بلوند ساخته شده است، پرهيز کنيد.) پيش از صحبت کردن فکر کنيد و به خاطر داشته باشيد که حتماً لازم نيست تمام مدت بامزه باشيد.

اخطار

هرگز با کسي که از نظر احساسي جذب او نشده ايد، ارتباط برقرار نکيد. اين احتمال وجود دارد که يکباره وارد رابطه اي شويد که هيچ تمايلي به آن نداريد.

ارتباط بايد با محيطي که در آن قرار گرفته ايد، سازگاري داشته باشد. به عنوان مثال اگر در کتابخانه کسي را ملاقات مي کنيد، شايد درست نباشد که بيش از اندازه با او صحبت کنيد. در اين شرايط مي توانيد لبخند بزنيد و منتظر باشيد تا محل مورد نظر را ترک کند و بعد او را تا بيرون همراهي کنيد. بيش از اندازه به آنها نزديک نشويد چون ممکن است از جانب شما احساس خطر کنند.
برقراري ارتباط در هر مکاني امکانپذير نيست. به عنوان مثال مراسم خاکسپاري محل مناسبي براي انجام اين کار نمي باشد. محل کار هم نمي تواند مکان مناسبي براي انجام اين کار باشد. اگر چنين اتفاقي در محل کار براي شما رخ داد، بهترين برخورد را داشته باشيد و در صورت مشاهده عدم تمايل فرد مقابل، ارتباط را قطع کنيد.
هر چند شوخ طبعي يک از بهترين راههاي برقراري ارتباط مي باشد، اما سعي نکنيد از شوخي هايي استفاده کنيد که طرف مقابل را ناراحت مي کند. هر چند در اين موقع تمام جوک هاي زشت به ذهن فرد خطور مي کنند، اما از بيان آنها بايد خودداري کنيد چراکه موجبات ناراحتي شخص مقابل را فراهم مي آورند، و باعث مي شوند او سکوت اختيار کند و نهايتاً شما را نيز از گفته خودتان پشيمان مي کنند.




:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: